Bu ayın soruları

 

Soru:

 

22 yaşında ve Peru’da oturuyorum. Ülkemde kürtaj hizmetleri kısıtlı ama misoprostol haplarını şehirimdeki bir eczaneden elde edebildim. İlk dozunu yarın almayı planlıyorum. Nasıl birkanamayla karşılaşıcım hapları aldıktan sonra? En son 7 hafta önce regl oldum.

 

Cevap: 

 

Misoprostol kullanımından sonra kramp ve kanama yaşamanız normal bir etkidir. Kanama kürtaj sürecinin başladığına dair ilk göstergedir. Her kadın farklıdır, ilacın ilk dozajından yaklaşık dört saat sonra kanamaya başlarsınız. Kanama birkaç gün boyunca devam eder ve ağır bir adet dönemine benzer. Kanın içinde parçacıkların olması beklendik, kürtaj sürecinin bir parçasıdır. Kürtaj süreci sonlanınca kanama azalı, sonlandıktan bir veya iki hafta boyunca lekelenme yaşayabilirsiniz. Bedensel etkileri hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.

 

Peru’da, tıpkı bazı diğer Latin Amerika ülkelerindeki gibi (Arjantin, Şili, Ekvator, ve Venezuela) Güvenli Kürtaj Yardım Hatları mevcut. Bu hatlarda çalışan gönüllüler misoprostol’un güvenli kullanımı için bilgi ve kullanım bilgisi veriyorlar. Paylaşılan bilgiler Dünya Sağlık Örgütü (World Health Organization) araştırmalarından elde ediliyor. Kürtaj sürecinden geçiyorsanız bu kaynaklar değerli bilgi sağlayabilir.

 

 

Eski soru ve cevaplar 

 

Soru:

 

24 yaşındayım, bekarım. Birleşik Arap Emirlikleri’nde yaşıyorum ve burada kürtaj yasal değil. Çok param yok ve hamile olduğumu öğrendim! Erkek arkadaşım benimle evleneceğini söylüyor ama ben bir aile kurmadan önce okulumu bitirmek istiyorum. Kürtaj olmam gerek. Ne yapabilirim? Son adet kanamam altı hafta önceydi. (Cevap için tıklayın.)